Sådan får din virksomhed succes med content marketing

Sådan får din virksomhed succes med content marketing

august 19, 2021 0 Af Admin

Annonce

Din virksomheds markedsføring er af allerhøjeste betydning. Din markedsføringsindsats ender ud i at du får kunder i butikken, og kunder i butikken betyder naturligvis omsætning. Markedsføring er dog ikke længere hvad det var i gamle dage. I disse moderne tider virker bannere osv. ikke længere tilstrækkeligt, men det gør den digitale markedsføring. Når vi snakker digital markedsføring, så er content marketing et af omdrejningspunkterne. Herunder kan du blive klogere på content marketing, samt hvordan din virksomhed får mest mulig succes med det.

Analyser dig frem til de rigtige søgeord

Når du laver content på din hjemmeside, så er det vigtigt at have styr på hvilke søgeord, som din virksomhed skal rangere højt på. At rangere høj på søgeord, betyder i sin enkelthed at når et lead søger på et specifikt ord eller sætning – med relation til din virksomhed og dets produkter – så er du den som fremgår først i google.

Der er mange måder at komme til at rangere højere i google på, det kommer vi ind på senere, men første step er altså at analysere sig frem til hvilke nøgleord som er mest relevante.                                                       

Producer kvalitetsindhold

En af måderne at komme højt på googles rangeringsliste, det er at lave kvalitetsindhold. Det er blandt her du kan få implementeret de søgeord, som du ønsker at rangere højt på, i den type content, som du har tænkt dig at lave.

Google finder dog hurtigt ud af, hvis du blot har lavet en tekst, hvor de specifikke søgeord er skrevet igen og igen. Dette er ikke kvalitetsindhold. Google er klog nok til at gennemskue godt content fra mindre godt content. Og godt content vurderes altså ud fra flere ting. Først og fremmest skal det være renskrevet. Det vil sige ingen stavefejl eller kommafejl. Herefter skal siden være velbesøgt. Hvis din virksomheds content bliver læst af forskellige leads, så vil Google også rangere det højere i dens søgemaskine.

Henvend dig til målgruppen

Det er selvfølgelig essentielt at henvende sig til sin målgruppe, og det er selvfølgelig forskelligt hvor bredt man ønsker at række ud. Det er dog mange fordele ved at holde sin målgruppe snæver, for på den måde får du også lettere ved at lave kvalitetsrigt content, som henvender sig meget mere specifikt til din målgruppe.

Jo bredere målgruppe du har, jo større mængder content skal du først og fremmest have, men det er samtidig sværere at holde på interessen hos dine leads.

Hold dine leads opdaterede

Det er vigtigt du ikke glemmer dine leads i den forstand, at du skal finde en god balancegang imellem at holde dem opdaterede, men ikke kvæle dem i for meget direkte marketing. Det er samtidig vigtigt at kunne variere i det indhold du sender ud. Du bør f.eks. ikke sende det samme content ud for at bevare end kunde, som du sender ud for at konvertere et lead til en kunde.

Et lead har ikke nogen forventninger, men når dit lead først bliver til din kunde, så forventer de at få en ny oplevelse af din virksomhed.

Du kan læse mere om content marketing på dette link.